Kwadijk 1 verliest de wedstrijd in de eerste helft

Afgelopen zondag 19 oktober 2014 werd om half drie (in plaats van twee uur) de wedstrijd Kwadijk 1 – Victoria O. 1 gespeeld. De vertraging werd veroorzaakt door de arbiter die gepland stond voor de wedstrijd, hij ging gedurende warming-up door zijn rug en kon de wedstrijd niet leiden. Het toeval wil dat er een rapporteur aanwezig was die de wedstrijd kon fluiten, zo kon de wedstrijd alsnog plaatsvinden op deze windige en regenachtige zondag.

De wedstrijd was er een met twee gezichten, één waarin Kwadijk in de eerste helft weinig te vertellen had tegen het spel van Victoria O. Kwadijk liet zich met name in de luren leggen door het positiespel van Victoria O. en maakte het de tegenstander ook niet moeilijk, vooral door de eigen slordigheidjes. De ploeg die halverwege de eerste helft kon scoren na een slecht verwerkte corner en de bal uiteindelijk in de lange hoek kon plaatsen was dan ook de betere de eerste helft. Niet veel later werd er (weer eens) op kinderlijke wijze balverlies geleden op het middenveld en werd in combinatie (met een vermeend buitenspel staande speler) een 1 op 1 gecreëerd met de keeper. De spits van Victoria O bleef rustig en plaatste met een subtiel lobje de bal over de keeper in de touwen.

In de tweede helft kreeg Kwadijk het heft meer in handen en werd het meer een wedstrijd. Helaas ontbrak hetgeen wat de wedstrijd weer had kunnen openbreken, namelijk die thuisgoal. Ondanks dat de spitsen van Kwadijk meerdere malen in scoringspositie konden komen, werd het net niet gevonden. Victoria O drong nog wel enkele malen aan maar kon op één serieuze kans na niet veel meer losmaken bij de defensie van Kwadijk. Kwadijk zakt hiermee naar de vijfde plaats met evenveel punten als Victoria O en WBSV, maar weet WBSV nog op doelsaldo onder zich te houden.