Spaaractie Albert Heijn

Albert Heijn en de KNVB lanceren woensdag samen met bondscoach Louis van Gaal Voetbalpassie, een digitaal spaarprogramma waarmee klanten Voetbalpassiepunten kunnen sparen om zo hun lokale voetbalclub te sponsoren. De punten die door klanten gespaard zijn, gaan rechtstreeks naar de desbetreffende clubs. Zij kunnen deze bijdrage goed gebruiken, want afgelopen seizoen stond het amateurvoetbal door corona voor een groot deel stil. Verenigingen zijn daardoor veel inkomsten misgelopen, bijvoorbeeld door de sluiting van de kantines. Hierdoor hebben veel amateurclubs het financieel lastig.

Met het opgehaalde bedrag van Voetbalpassie kunnen de verenigingen bijvoorbeeld trainingsmateriaal aanschaffen of een financiële reserve opbouwen voor het onderhoud van de velden of het clubhuis. Woensdagmiddag overhandigde Louis van Gaal, als ambassadeur van Voetbalpassie, symbolisch de eerste Voetbalpassiepunten aan voorzitter Leo van Vuuren van S.V. De Meer, zijn oude jeugdclub in Amsterdam-Oost. De sponsoractie start aanstaande maandag 13 september.

Voetbalpassie is een digitaal spaarprogramma, gekoppeld aan de app van Albert Heijn. In de app kunnen klanten van Albert Heijn Voetbalpassiepunten sparen en makkelijk toewijzen aan elke lokale voetbalclub naar keuze. De punten zitten op meer dan 1.500 deelnemende producten, waaronder al het fruit en vers afgebakken brood van Albert Heijn, diverse AH-huismerken en verschillende grote A-merken. Elke bestede euro aan een deelnemend product levert één punt op. Met tien punten hebben klanten een volle spaarkaart, waarmee zij een amateurclub naar keuze kunnen sponsoren met één euro.