Oliebollen

Hè….wat ? O ja… de wekker. Op 06.00 uur vastgesteld. Vandaag is oliebollendag op Kwadijk. Niet te laat komen natuurlijk.

Eric Binkhuysen zal de bestelling dan al opgehaald hebben bij Mastenbroek , die de oliebollen en appelbeignets levert. Bah , wat een miezerig weer. Hoop dat ik droog overkom naar de club.  Als ik om kwart voor zeven de kantine binnen kom staan de kratten met bollen en beignets al klaar. Verder niemand te bekennen , maar ik wacht geduldig tot de vrijwilligers komen.

We hadden wat bestellingen verwacht, maar zoveel….Tegen de 900 oliebollen en boven de tweehonderd beignets.

Als alle vrijwilligers ( Eric en Eric , Patricia, Colinda, Anja ) en ik , binnen zijn , bespreken we de tactiek om de bestellingen in te pakken. Het lukt om voor negen uur alles gereed te hebben. Tussen negen en twaalf kan men zijn/haar bestelling ophalen, dus kom maar op.

Het verloopt soepel en men hoeft niet lang te wachten . Eric Binkhuysen verwent ons met een lekker ontbijtje, zodat we geen hongerklap krijgen tijdens het werk.

We ontvangen heel veel complimentjes. Ik krijg het gevoel, dat we als voetbalclub veel waardering van de Kwadijkers krijgen met onze initiatieven o.a kerststukjes maken , smulkantine etc. Kwadijk komt weer tot leven.

Het wordt nog gezellig als sommige klanten koffie nemen en met elkaar in gesprek komen.

a.s. zaterdag 7 januari is de nieuwjaarsreceptie en een wedstrijd. Hopelijk wordt het druk en gezellig.13 januari gaat de smulkantineweer open en kan men weer lekker smullen.

Al met al een goede oliebollenochtend en een deel van de opbrengst voor Kwadijk is boven verwachting. Nog bedankt aan alle bestellers en misschien volgend jaar weer.

Harry.

inpakken