Kwadijk scoort drie keer, maar moet meerdere erkennen in De Rijp

KWADIJK – In een wedstrijd met liefst zeven doelpunten was Kwadijk zondag dicht bij een stuntje, maar uiteindelijk ging De Rijp er toch met de drie punten vandoor. Wesley Rollman had met twee benutte penalty’s een groot aandeel in de zege.

Kwadijk miste de geschorste aanvoerder Sander van Schouwen en Davey Ontijt. Ook Junior Schulz (blessure) en Jesse van Schagen ontbraken bij de thuisploeg. Daar tegenover stond de rentree van Maiky Gelmers, die er ruim anderhalf jaar uit lag met een schouderblessure. De Rijp miste Niels van Bavel en topscorer René Boots, beiden kampen met blessures.

De intenties van De Rijp waren direct duidelijk. De ploeg wil het spel maken en is dat gewend te doen op het mooie kunstgrasveld dat sinds dit seizoen op het complex van de club ligt. Kwadijk krijgt volgend seizoen pas de beschikking over kunstgras en moet het tot die tijd doen met een slecht, hobbelig veld. De thuisploeg had zichtbaar de minste moeite met het veld en uit de eerste de beste tegenaanval was het direct doeltreffend.

Geslaagde rentree

Een lange bal van Kwadijk werd slecht verwerkt door De Rijp, waar doelman Govers in botsing kwam met zijn eigen verdediger. De bal viel hierdoor voor de voeten van Patrick Koster. Hij legde breed op Maiky Gelmers, die zo zijn rentree opluisterde met een doelpunt. De Rijp bleef geduldig op zoek naar gaatjes in de hechte Kwadijker defensie, maar kwam uiteindelijk via een strafschop op gelijke hoogte. Aanvaller Mikey Hoffs werd onderuit gehaald door Mike Booijen, waarna Wesley Rollman raak schoot vanaf elf meter.

Kwadijk kwam niet veel later echter weer op voorsprong. Rechtsbuiten Koster was opnieuw de aangever, rechtsback Maik Hanou de afmaker. De verdediger schoot de bal na een mooie aanval over rechts beheerst onder Govers door. Kwadijk trok zich na deze goal nog verder terug en ging zodoende met een 2-1 voorsprong de rust in.

In de tweede helft kwam De Rijp, waar trainer Chris Abels een schorsing uitzat, al snel langszij. Een corner viel ietwat gelukkig voor de voeten van Nick Visser, die wel raad wist met dit buitenkansje. Vlak daarna kwamen de gasten zelfs op voorsprong. Kwadijk verdedigde niet goed uit en de bal viel voor de voeten van Hoffs, die hard raak schoot. De Rijp was beduidend sterker dan Kwadijk, maar toch werd het twintig minuten voor tijd 3-3. Rechtsback Nick Blokdijk beroerde de bal in zijn eigen strafschopgebied met de hand, waarna Jelle Narold de toegekende strafschop benutte.

Stuntje

De ploeg van Dirk Ontijt leek zo voor een klein stuntje te zorgen. Tien minuten voor tijd ging de bal echter voor de derde keer op de stip. Nick Visser brak door over rechts en leek alleen op doelman Vader af te gaan, ware het niet dat verdediger Bart Segers hem onderuit liep in de zestien. Rollman bleef voor de tweede keer deze wedstrijd koel en hij bezorgde zijn ploeg zo een 4-3 voorsprong. Na deze treffer kreeg De Rijp mogelijkheden om uit te lopen, maar gescoord werd er niet meer. Kwadijk blijft ondanks de nederlaag staan op de tiende plaats, De Rijp blijft vijfde.

Bron: http://www.voetbalwaterland.nl