Kwadijk 1 pakt weer eens een thuiszege

Na lange tijden niet verder te komen dan een gelijkspel in eigen huis, is het ons eerste elftal weer eens gelukt een wedstrijd te winnen. Afgelopen zondag 12 oktober trapte om 14:00 uur de wedstrijd Kwadijk 1 – Voorland 1 af. Een wedstrijd die voor beide ploegen bij winst een mooie opsteker zou zijn. Kwadijk wilde graag het dure puntverlies van een week terug bij Knollendam herstellen en zodoende ook weer de aansluiting maken bij de kop van de competitie.

Kwadijk ging weer erg goed uit de startblokken en domineerde de wedstrijd de eerste 20 minuten. Bas van Houten was weer van grote waarde toen hij de bal door de benen van de keeper het doel binnenschoot en is daarmee topscoorder van de selectie. Er volgende nog meer kansen om de score verder uit te breiden, maar met een goede reflex van een verder matig keepende keeper bleef de stand hangen op 1-0. Voorland ging na 25 minuten meer druk te zetten en zo kwam de ploeg dreigender over. Voorland kon, ondanks het beter ogende spel, niet heel gevaarlijke kansen creëren maar was voor scherp in de omschakeling. Kwadijk ging uiteindelijk wel met een 1-0 voorsprong de rust in.

In de tweede helft bleven de verhoudingen gelijk en was het wachten op een tegentreffer voor Kwadijk. Na een paar losse flodders werd dan eindelijk de verdediging van Kwadijk in de luren gelegd en werd een strakke voorzet over de grond hoog binnen gewerkt. De wedstrijd leek zich halverwege de tweede helft tegen de ploeg van Dirk Ontijt te gaan keren, toen er meerdere kansen op de paal uit elkaar spetterden en net langs de verkeerde kant van de paal gingen. Voorland kreeg ook in deze sportieve en boeiende tweede helft een ruim aantal kansen. Een vrije trap van 20 meter, schuin voor het doel, richting de linkerbovenhoek kon net aan over de lat worden weggewerkt door doelman Randall Vader en ook een halfhoog schot kon de wedstrijd niet in het voordeel van Voorland beslissen. Met nog een paar minuten spelen werd uit een goede combinatie Maurice IJff vrijgespeeld voor het doel en stond hij op 7 meter oog in oog met de keeper. Maurice bleef koel en schoof de bal langs de keeper en besliste daarmee de wedstrijd in het voordeel van Kwadijk. Kwadijk pakte daarmee eindelijk weer eens drie punten in eigen huis en het publiek was daar meer dan blij mee.

Eindstand 2-1.

Doelpuntenmakers Kwadijk: Bas van Houten, Maurice IJff.