In Memoriam Guus van Katwijk

Afgelopen zaterdag is op 79-jarige leeftijd Guus van Katwijk overleden

Guus was voor de club een vrijwilliger van het eerste uur.

Tot aan dit seizoen maakte hij nog de bovenkleedkamers schoon.

Behalve vrijwilliger was hij een begenadigd voetballer. Op de oude voetbalfoto’s-collage is nog een foto uit het seizoen 1972/73 te zien van het eerste elftal, waar Guus ook op staat. Later speelde hij in het veteranenelftal, waar ik ook nog deel van heb uitgemaakt. Dit team werd verscheidene keren kampioen en was een heel leuk elftal. De weekendjes weg waren legendarisch en Guus was een van de smaakmakers.

Ook was hij trainer-en jeugdleider. Later werd hij nog een paar jaar leider van het 3e elftal.

Ondertussen was hij jarenlang bestuurslid en verzorgde hij samen met zijn vrouw Petra, enkele jaren een verloting bij de thuiswedstrijden van het eerste team. De opbrengst was voor de jeugd.

Het hoogtepunt als bestuurder was het verzorgen van de selectie van Estland, die voor een wedstrijd tegen ons Oranje, de velden van Kwadijk mocht gebruiken voor de trainingen. Guus zorgde samen met Jan Krol, die toen voorzitter was, goed voor hen. Ik heb nog dagenlang fruit gegeten.

Guus had een goede humor, die hij tot het laatst bleef behouden. Volgens zijn vrouw Petra, klaagde hij niet, maar zijn ziekte was onverbiddelijk en de uitvaart was afgelopen donderdag. De aula zat vol, dus dat bewees, dat hij zeer geliefd was.

Namens mezelf en het bestuur, wens ik Petra. zijn kinderen en kleinkinderen veel sterkte toe.

Harry Tiepel