Gelukt

We hebben een nieuwe voorzitter. André Tiepel. Gisteravond was hij aanwezig bij de bestuursvergadering en kreeg hij na goedkeuring de voorzittershamer overhandigd door onze , nu ex-voorzitter, Eric. Hij blijft de nieuwe voorzitter nog wel even ondersteunen, zodat hij weet wat er in de club speelt.

Mag ik mij even aan jullie voorstellen ?

Mijn naam is André Tiepel en ik ben de jongere broer van Harry. Ik ben 65 jaar en woonachtig in Purmerend. Het ging niet aan mij voorbij, dat vv Kwadijk op zoek is naar een nieuwe voorzitter. Eerst heb ik met Harry daarover gesproken en deze week heb ik een gesprek gehad met Eric Binkhuysen. Deze gesprekken maakten mij heel enthousiast. Daarom heb ik besloten om de “sprong ” te wagen. Ik kijk er naar uit om met iedereen , die de vereniging een warm hart toedraagt samen te werken. Op bestuurlijk niveau heb ik een ruime ervaring. Van 1980 tot 2014 maakte ik deel uit van het bestuur van het Purmerender Stadstoneel. Achtereenvolgens als secretaris, penningmeester en de laatste 20 jaar van die periode als voorzitter.

Hieronder nog wat info

Eind jaren ’70 van de vorige eeuw beëindigde ik mijn, korte, scheidsrechter loopbaan. Ik wilde weer gaan voetballen. Hoorde dat er een leuke dorpsvereniging in de buurt van Purmerend was. VV Kwadijk. Ik ben gaan kijken en was meteen verkocht. Voor het 4e elftal was er geen keeper voorhanden en kon ik aan de slag in dat team. In 1980 maakte ik de overstap naar de zondagselectie, onder leiding van trainer Willem Smiet. De toenmalige keeper van de zondag 1 stopte en mocht ik zijn plek innemen. Dat heb ik twee seizoenen mogen doen. Daarna het 2e elftal. Na een paar jaar ging ik met bevriende spelers in het 4e elftal spelen. Onze bijnaam was het ” Bierde “. Vooral de derde helft waren wij in bloedvorm. Toch hebben wij een kampioenschap behaald. Midden jaren ’80 stapte ik over naar een zaterdagelftal, waarin ook een paar vrienden speelden, die ik uit mijn tijd bij Purmersteijn kende. ook met dit elftal een kampioenschap gevierd.

Zonder enige schroom kan ik wel beweren, dat hij bij Kwadijk op zaterdag en zondag kampioen is geweest. Eind jaren ’80 ging ik de keepers van de zondagselectie trainen onder leiding van Henk Braspenning. In 1984 kreeg ik een hardnekkige blessure aan mijn linkervoet en moest ik de actieve sportbeoefening noodgedwongen staken. Ben toen toegetreden tot het jeugdbestuur. Door privéproblemen én een verhuizing kwam dat voortijdig ten einde. Inmiddels had ik het stokje overgenomen van Dirk Haremaker, die de klaverjasavonden verzorgde. Eerst deed ik dat samen met Chris Schenk en na zijn overlijden met zijn zoon André. Ik weet niet precies meer hoe lang, maar ik schat ruim 20 jaar .