Gehavend Kwadijk ondanks wereldgoal niet opgewassen tegen sterker Beemster

BEEMSTER, Jelle Narold – Door de derby tegen Kwadijk te winnen heeft SV Beemster zich gerevancheerd voor de nederlaag vorige week tegen Berdos. Op het eigen kunstgrasveld werd het 4-1 in het voordeel van de Beemsterlingen.

Beemster startte de wedstrijd zonder spits Lars Waernes, normaal gesproken basisspeler. Zijn lenzen waren stuk en daardoor was zijn zichtveld dusdanig beperkt dat trainer Johan Rutz besloot hem op de bank te zetten. Waar Rutz keuze genoeg had voor een vervanger, zo weinig mogelijkheden had zijn collega Ronald Smet. Kwadijk moest het zondag onder andere stellen zonder de geblesseerden Sander van Schouwen, Jesse van Schagen en Richard Schuckmann. De niet fitte Johan Krijger en Davey Ontijt startten wel, maar konden de negentig minuten niet vol maken.

Het was Beemster dat vanaf het begin het initiatief nam. Dit leidde al snel tot enkele kansjes voor spits Frank Pieters, maar hij had zijn vizier in de openingsfase niet op scherp staan. Kwadijk beperkte zich tot het klein houden van de ruimtes in de hoop er in de omschakeling snel uit te komen. Na 25 minuten spelen kwam Beemster op een verdiende voorsprong; Jan Meiring kopte kruislings raak uit een corner. Deze goal gaf de thuisploeg meer vertrouwen en vijf minuten later was het alweer raak. Kwadijk-verdediger Miquel Lara tikte Boyd Mak aan in het strafschopgebied en de bal ging op de stip. Mak ging vervolgens zelf achter de bal staan en faalde niet: 2-0.

Wereldgoal

Uit het niets kwam Kwadijk vlak voor rust terug in de wedstrijd. De manier waarop zal door de aanwezige toeschouwers niet snel vergeten worden. Aanvaller Junior Schulz kreeg net over de middenlijn de bal en dribbelde richting de goal van doelman Kevin Donker. Zo’n 40 meter van de goal besloot hij uit te halen en zijn kiezelharde schot zeilde prachtig achter de kansloze doelman in de kruising. Met deze 2-1 tussenstand gingen beide ploegen rusten.

Na de rust was de wedstrijd van een minder niveau. Beemster bleef de sterkste ploeg en Kwadijk wilde wel, maar kon niet. Het was wachten tot Beemster de score uitbreidde, maar dat lukte de thuisploeg pas in de 80e minuut. De sterk ingevallen Jacky Schoon was het eindstation van een prachtige combinatie over links via onder meer Rick Aussems en Boyd Mak. Rutz bracht even daarvoor alsnog Lars Waernes in en die zag voldoende om zich op het scorebord te werken. Eén minuut na de 3-1 kwam de Purmerender één op één met Randall Vader en met een mooie lob liet hij de doelman kansloos: 4-1.

Bron: www.voetbalwaterland.nl