1e kampioen van dit seizoen Kwadijk E1

Kwadijk, zaterdag 28 november 2015

Het is gelukt! Onverslagen gebleven. 30 punten uit 10 wedstrijden. Dit team van vvKwadijk had maar 1 doel dit jaar en dat was KAMPIOEN worden. Na vorig jaar 2e te zijn geworden, dan nu een welverdiende beloning.

Van links naar rechts: Lesley, Haridu, Pey, Melle, Kjell, Senna, Silvan, Bram en Koen

Vandaag kon al de beslissing al vallen, maar dan moest er wel gewonnen worden. Om 09:00 uur begon de thuiswedstrijd vvKwadijk E1 – Dindua E4.In de eerste helft ging het aardig gelijk op. Toen het 1-1 werd, was het wel even stil langs de lijn. Het zal toch niet hè. Bij rust de kleedkamer in met 3-1.

In de 2e helft werd er duidelijk verschil gemaakt. Mooie doelpunten volgden al snel. Zo af en toe hoorde je al een hard geschreeuw in het veld: “Kampioenen!”’ We wonnen uiteindelijk met 8-1. Toen de kampioensbekers het veld op kwamen werd het de spelers toch echt wel duidelijk. We zijn KAMPIOEN. Met trots werden de bekers de lucht in gehouden en sprongen de mannen van geluk in de lucht.De vele supporters langs de lijn lieten een geweldig gejuich, getoeter en geschreeuw horen. Geweldig om de glimoogjes van de mannen in het veld te zien. Zo trots!

De trainers en coach van dit geweldige team zijn trots. Mede door hun enthousiaste en vrijwillige inzet werd al snel een goed en vooral samenspelend team neergezet.Bij deze wil ik een ieder ontzettend bedanken voor hun inzet. Op zo’n groep kan je ook alleen maar trots zijn. Maar waarom dan? Als coach en trainer leer je de jongens stuk voor stuk goed kennen. De leeftijd ligt rond de 10 jaar. Dat vraagt regelmatig best om een stukje geduld. Maar deze groep wil echt leren voetballen.

Het enthousiasme straalt ervan af. Het is de afgelopen jaren echt een vriendengroep geworden.De groep speelt ook echt samen voetbal. Geen ruzie in het veld. Nee, sterker nog ze gunnen elkaar de bal. Ik roep vaak langs de lijn: “Tik, tak, tik, tak!” De jongens weten dan dat het samenspel weer erg wordt gewaardeerd. Een opbouwende aanval is in dit team niet bijzonder, maar gewoon geworden. De jongens kennen het spelletje echt goed. Voorzetten die eindigen in een kopbal op doel.

Dat het mooie spel erg leuk is om naar te kijken is ook opgevallen bij de ouders. Steeds meer supporters melden zich langs de lijn. Ook zij worden door ons ontzettend bedankt. Die aanwezigheid is voor een kind onvergetelijk. Ook Senna Methorst, de keeper van dit team, is een opvallende verschijning geworden. Dit seizoen ging hij zichtbaar met sprongen vooruit. Dit seizoen heeft hij slechts 7 maal de bal in zijn net zien belanden. Dit maakte hem tot de beste keeper in deze poule van 14 teams. En dat weet hij maar al te goed.

Dat hij zijn plek serieus neemt is duidelijk te zien op de foto.

2

Na de wedstrijd vieren deze bikkels de overwinning op een bijzondere manier. Na 2x hard te schreeuwen WIE HEEFT ER GEWONNEN, WIJ HEBBEN GEWONNEN! Hierna volgt dan de Kabouter Plop song en dans. Zo grappig om deze stoere mannen dit te horen zingen. Als coach heb ik maar 1 wens : Dit team moet nog lang bij elkaar blijven!

Vanaf vandaag zijn alle teamleden voorzien van een mooi trainingspak. Dit pak is jullie aangeboden door jullie trainer Eric (Bedrijf De Glaswacht). Echte kampioenen moeten goed gekleed het veld op gaan, toch?

Wij zijn trots op jullie !

Een aantal reacties van de spelers:

• Melle: Een top team waarin iedereen elkaar respecteert en accepteert. We hebben veel lol met elkaar, zeker als we na winst de kabouterdans met elkaar doen. Het is elke keer weer genieten als we een wedstrijd spelen. Het is een gezellig team en vvKwadijk is een leuke club. Ik ben blij dat ik daar voetbal.
  • Pey: De E1 is een super prachtig team, die samen de nummer 1 kunnen behalen. Samen op naar de A1. Met alle vaders die ons trainen en steunen gaan wij naar de top!!
  • Koen: Na iedere gewonnen wedstrijd zingen we samen de kabouterdans. Dit is echt leuk! Draai een in het rond, stamp met je voeten op de grond, zwaai je armen in de lucht, Ga nu zitten met een zucht, Sta nu op als een gans, zo gaat de kabouterdans.
  • Haridu: We zijn kabouters, maar we hebben een HEEL GROOT doel….                        KAMPIOEN WORDEN.
  • Silvan: We zijn heel aardig tegen elkaar en de kabouterdans is heel grappig.
  • Senna: Ik vond het een erg leuk seizoen. Ik heb veel mooie reddingen gedaan. Ik hoop volgend seizoen weer met elkaar te mogen voetballen. Yes…. We zijn KAMPIOEN. Mag ik de beker mee naar school?
  • Bram: Het is een leuk team. We winnen vaak en we zijn samen 1. Met de kabouterdans, die we na een overwinning met elkaar zingen, zie je de lol ervan afspatten.
  • Kjell: Geen commentaar. Ik ben de spits en topscoorder haha.
  • Ouder: Als ouder is het echt super om te zien hoe samen, met coach en trainers, de jongens zo naar elkaar zijn toegegroeid. Het tastbare bewijs dat als je een goed team hebt en elkaar     dingen gunt, iedereen samen zijn best doet, je wedstrijd op wedstrijd kan winnen.

3

4