Zaterdag senioren 2018 – 2019

Even voorstellen, zaterdag senioren 1 ,2 en 3

De voorbereidingen van de zaterdag 1, 2 en 3 zijn in volle gang. Dinsdag 7 augustus was de start van het seizoen, ofwel de eerste training stond gepland. Inmiddels een maand verder hebben de meeste spelers al weer vele trainingsuren in de benen en zijn er diverse oefen en bekerwedstrijden gespeeld.
Wat is er in de zomer allemaal gebeurd? Een groep van 5 spelers van JO19 hebben de overstap gemaakt naar de senioren. Vanuit de zondag 2 hebben twee spelers de overstap gemaakt naar de zaterdagselectie. Er zijn spelers teruggekomen naar Kwadijk omdat Kwadijk toch ”hun cluppie is” en daarnaast de zin en de wil hebben om te presteren en de vooral jonge spelers op sleeptouw te nemen. Ook in een enkel geval vanaf dit seizoen werken op zondag waardoor voetballen op zaterdag overbleef. Kortom “we” ( Tom Gosman en ondergetekende) hebben goede zaken gedaan. Nogmaals aan al diegene hartelijk welkom. Dus ja goede zaken gedaan, naast bovenstaande is er dit seizoen een derde zaterdag elftal. Goed voor de sportiviteit, goed voor de club en ook voor de sfeer.
Werk aan de winkel dus voor de trainers. Met veel plezier, optimisme, trainen, spelen van oefen en bekerwedstrijden, het observeren van spelers en hen “uit proberen” op de diverse posities mogen we zeggen dat we na de maand augustus en 1e week september inzicht hebben hoe we het seizoen willen gaan voetballen. Hoe de verdeling van de teams is etc. 1 en 2 is selectie waarbij het 3e elftal net zo belangrijk is. Het aantal spelers voor 3 teams is niet heel ruim en om die reden moet men elkaar gaan helpen wanneer de situatie hierom vraagt. Hier zijn met alle spelers afspraken over gemaakt.

De 3 elftallen hebben hun oefen- en bekerwedstrijden gespeeld waarbij de resultaten en het vertoonde spel verdienstelijk is. Op moment van schrijven is er voor de 3 elftallen nog 1 bekerwedstrijd te spelen waarbij het 2e de kans heeft om de volgende ronde te halen ( we gaan voor de districtsbeker 😊). Het 3e elftal bestaat voornamelijk uit spelers die vorig jaar in het 2e elftal speelde. Veel passie, motivatie, betrokken, inzet en plezier bij deze mannen en gaan net als vorig seizoen weer de punten pakken. Het 2e elftal bestaat uit spelers die tevens geselecteerd kunnen worden voor 1. Een mix van 1e jaar senioren en meerder jaar senioren waarbij ook het 2e hun punten gaat pakken. Ook hier een goede sfeer, betrokken, motivatie passie en bij vele de wil om voor 1 uit te komen. De concurrentie ligt dus op de loer. Zoals al aangegeven hebben zij de kans om in de beker een ronde verder te komen.
Met de (terug)komst van een aantal spelers heeft het 1e elftal een hogere gemiddelde leeftijd gekregen. Dit brengt ook ervaring met zich mee wat in de oefen- en bekerwedstrijden zichtbaar is geworden tot genoegdoening bij de trainers. T.o.v. vorig jaar durf ik te zeggen dat we er op vooruit zijn gegaan. “Ooh ja?” vragen mensen dan “ voor welke plek ga je” vroeg iemand van een krant aan mij. Altijd zo hoog mogelijk waarbij in de buurt van de middenmoot toch haalbaar kan zijn. Maar zoals gezegd altijd het beste en daar gaan we ook dit jaar weer voor.

De technische staf is dit jaar uitgebreid met Peter Chaudron en Rob Sepp. Peter zal samen met Tom Gosman om beurten de wedstrijden van het 2e doen en sluiten aan bij de wedstrijden van 1. Tevens assisteren Peter en Tom op de dinsdag- en donderdagvond tijdens de training Robin. We hebben de taken in onderling overleg verdeeld. Het 3e elftal wordt op de wedstrijddagen begeleid door Frank de Soet. Rob Sepp is vanaf dit seizoen keeperstrainer, ook hier al een flinke stap voorwaarts t.o.v. het vorige seizoen ( en seizoenen daarvoor). Robin is net als vorig jaar hoofdtrainer, doet 1 op de wedstrijddagen en komt zoveel als mogelijk kijken bij 3 en 2. Wie zich ontwikkelt, voldoende traint etc. maakt net zoveel kans op een plek in 1 als ieder ander.

De 3e helft zal ook dit jaar worden opgenomen op het wedstrijdformulier. Op de zaterdagen zullen Harry Tiepel en Eric Binkhuijsen de spelers na afloop weer voorzien van de nodige uuh frisdrank en snacks.
Wij als technische staf hebben er zin in, de spelers net zo en hebben er het vertrouwen in dat jullie de 3 teams op de zaterdagen langs de lijn de morele steun komen geven.

Wij wensen iedereen een sportief, gezellig en plezierig seizoen.
Robin Keijser