Werk aan de winkel voor Kwadijk na opnieuw een ruime nederlaag

KWADIJK, Jelle Narold – Het gaat niet goed met V.V. Kwadijk. Trainer Ronald Smet kondigde voor aanvang van het seizoen aan dat de ploeg mee wil doen om een periodetitel, maar dan zal de ploeg uit een ander vaatje moeten tappen dan dat het in de eerste periode deed. Zondag sloot Kwadijk deze periode af met een 4-0 thuisnederlaag tegen Berdos.

Kwadijk trad tegen de gasten uit Bergen aan zonder de gestopte Alessandro Xavier. De spits was sinds zijn komst een paar maanden geleden onomstreden basisspeler, maar wegens privéproblemen zit zijn avontuur bij Kwadijk er alweer op. De thuisploeg had iets goed te maken na de 7-0 nederlaag tegen De Rijp vorige week, maar al na één minuut spelen keken de Kwadijkers tegen een achterstand aan. Een aanval via de linkerkant belandde bij Paul Jongkind, die Berdos vervolgens op een vroege voorsprong zette.

Kwadijk kwam na de tegentreffer wat beter in de wedstrijd, maar echt uitgespeelde kansen creëerde het amper. Berdos kreeg na een half uur spelen de kans de marge te verdubbelen, nadat Davey Ontijt een overtreding beging in het eigen strafschopgebied. De toegekende strafschop werd echter gestopt door doelman Randall Vader, waardoor Kwadijk in leven bleef.

In de rust deed Smet een aanvallende wijziging om zo op zoek te gaan naar de gelijkmaker. Ondanks deze wijziging bleef Berdos de gevaarlijkste ploeg, Kwadijk bleek niet in staat de doelman van Berdos onder vuur te nemen. Na een uur spelen kwamen de gasten op een 2-0 voorsprong door een goal van Jochim Berkhout en alle hoop bij Kwadijk leek verdwenen. Berdos bouwde een kwartier voor tijd de voorsprong verder uit via Tim Stoffelsen en vlak voor tijd maakte Jelger Bos zelfs 4-0, waarmee het drama compleet was voor Kwadijk.

Kwadijk pakte in de laatste drie duels slechts één punt en dus is er werk aan de winkel. Volgende week starten de dorpelingen de tweede periode met opnieuw een thuiswedstrijd. Op zondag ontvangt Kwadijk dan Zeevogels, dat drie punten meer heeft.

Bron: http://www.voetbalwaterland.nl