Van de voorzitter

Beste clubleden,
Het voetbalseizoen is weer begonnen! Na het spelen van bekerwedstrijden gaat komend weekend de competitie weer “los”!

Op zondag hebben we 3 seniorenteams aan het voetballen.
Op zaterdag hebben we in de jeugd 5 teams in de diverse competities;
O11, O13, O14,O16 en O19.
E.e.a zal ook dit jaar weer gaan onder de bezielende en sportieve leiding van de diverse leiders en trainers! Dank daarvoor.

Onze zaterdag selectie is dit jaar uitgegroeid tot 3 teams!
Zaterdag 1, 2 en 3.
Door inspanning van Robin Keijzer en Tom Gosman hebben we nu 44 man die deel uit maken van de selectie! Wat ik mooi vind is om te zien is dat de jeugd van vroeger weer terug keert op het oude vertrouwde Kwadijk nest. Gezien de hoeveelheid spelers is er een vaste hulptrainer bij gekomen, Peter Chaudron.
Ook de vaste coach van het team dat vorig jaar het 2e was en nu het 3e is geworden, Frank de Soet is gelukkig gebleven.
Natuurlijk is het dit seizoen de inzet om zo hoog mogelijk te eindigen in de diverse competities, maar mooi om te zien dat de onderlinge band binnen de selectie zo is dat men na de wedstrijd nog gezellig met elkaar even blijft “hangen”onder het genot van een hapje en drankje. Ook dit jaar weet de selectie zich gesteund door hun sponsor, Angelique Rivas als eigenares van KWR Exergie.

Als dorpsclub zijn wij vwb de financiën afhankelijk van sponsoren met hun bijdrage. Langs deze weg wil ik hen dan ook weer hartelijk danken voor hun steun! Ook zijn wij als club afhankelijk van de inzet van vrijwilligers die zorgen dat de leden kunnen voetballen en in de kantine hun natje en droogje kunnen krijgen.
Zonder de anderen te kort te willen doen wil ik graag één vrijwilliger in het bijzonder noemen, onze Harry Tiepel! Hij is met pensioen maar is de afgelopen periode bijna dagelijks aanwezig geweest om alles in goede banen te leiden voor het komend seizoen. Elk weekend is hij het vertrouwde gezicht in de kantine. Wij als club koesteren onze Harry!

Door de prima inzet van de gemeente Edam-Volendam hebben wij op dit moment een kwalitatief prima hoofdveld om op te spelen. Er is een prachtige nieuwe entree neergezet en er staan nog een aantal onderhouds- en verbeteringsplannen op de agenda.

Voor iedereen een mooi, succesvol, sportief maar bovenal een gezellig voetbalseizoen 2018-2019 toegewenst!

Eric Binkhuysen
Voorzitter VV Kwadijk