Nieuwjaarsreceptie

Afgelopen zaterdag 4 januari 2020 was de nieuwjaarsreceptie van onze club.

Het weer en het veld waren goed, dus om 14.30 uur kon er een voetbalwedstrijd plaats vinden.

De wedstrijd  ging tussen de zaterdag-en zondagafdeling. Het werd geen hele wedstrijd, maar twee keer een half uur, onder de leiding van Alex. De wedstrijd werd gewonnen door de zondag met de stand 4-2.

Daarna was het tijd om even te douchen, om rond 16.00 uur met de nieuwjaarsreceptie te beginnen.

De kantine begon lekker vol te lopen met de spelers en rond 17.00 uur kon er haast niemand meer bij. Dat kwam mede ook door de ouders van de spelers van de JO12, die kampioen waren geworden en gehuldigd zouden worden rond deze tijd. Nog gefeliciteerd, jongens. Zie de foto van dit elftal.

Het werd erg gezellig en het bier vloeide rijkelijk. Er waren slaatjes geregeld door Tidde, maar ook de frituur deed goede zaken. De mannen hadden wel trek gekregen na de wedstrijd.

Ik wil Janny, Suus, Tidde, Sjaak extra bedanken voor de bar-en keukendienst en Elmar, die de taak van de voorzitter, ( die we niet meer hebben ) overnam en de nieuwjaars-speech voor zijn rekening nam .

Rond 21.00 uur kon ik lekker thuis op de bank neer ploffen.

Harry.

P.S. Hieronder kunt u de speech nalezen.

Beste Kwadijkers

Dank voor uw komst vandaag naar de nieuwjaarsreceptie van de voetbalvereniging.

Afgelopen ledenvergadering , die overigens maar vijf leden trok, is de voorzitter van het bestuur, Eric Binkhuysen, afgetreden. Dit betekent, dat ik als bestuurslid, deze woorden tot u wil richten.

Onze zaterdag 1 is uit elkaar gevallen en overgegaan in vriendenteams. Omdat de club geen spelers voor een nieuw te vormen Zaterdag 1 bij elkaar kon vinden, zijn we als club gedwongen het seizoen 2019/2020 zonder 1e elftal te starten. Met het verdwijnen van een eerste elftal is ook de trainer , Robin Keyser, vertrokken.

Ook het ledenaantal is in 2019 stevig teruggelopen van 238 naar 167 en zijn we uitgekomen op een dieptepunt in de historie van de club.

Redenen hiervoor zijn wel te beargumenteren. Twee teams zijn gestopt, minder jeugd in het dorp Kwadijk, minder jeugd in Purmerend Overwhere en concurrentie van andere voetbalverenigingen.

Het is Marcel van Wort en Lex Schilder wel gelukt om via de Klimop-school toch nog flink wat nieuwe jeugdspelers aan te trekken voor met name de JO10 en JO11, waarvoor veel dank.

Helaas resulteert dit in lagere inkomsten en zijn we om deze reden in gesprek met de gemeente Edam-Volendam om te bekijken hoe zij ons verder kunnen steunen/helpen.

Ook zijn er veel positieve dingen gebeurt in 2019, de gemeente heeft nieuwe hekken rond het veld geplaatst. De kantine aan de buitenkant is geschilderd met dank aan Jaap Bouwes ( ex-voorzitter/voetballer van Kwadijk ) en er is door Glaswacht Zaanstreek, via Eric Bijl, dubbele beglazing in de benedenbouw geplaatst. Waarvoor dank.

Daarnaast is er een nieuwe achterdeur geplaatst, is het terrein weer keurig onderhouden en de kantine en de kleedkamers schoon gehouden. Dit alles onder de bezielende leiding van Harry Tiepel, met hulp van Jan Zijp, Sjaak Regter, Siem de Jong, Peter Waaksma en Eric Binkhuysen.

Ook hebben we leuke en sportieve evenementen gehad. Het Jaap Doets sixen-toernooi was weer een succes. “ Kwadijk op de kaart “ mochten we helpen organiseren en daar zijn zeer positieve reacties op gekomen vanuit het dorp. Mogelijk wordt dit nog een keer herhaald.

Daarnaast is de JO12 kampioen geworden in de najaars- competitie. Onder bezielende leiding van Tidde.

Om af te sluiten wil ik de sponsoren bedanken voor hun steun in de voetbalvereniging.

Uiteraard wil ik ook de vrijwilligers dank zeggen voor alles wat ze het hele seizoen ( en soms buiten het voetbal , kantinefeestjes, klaverjasavonden ) doen voor de vereniging.

Zoals in het begin gezegd, zullen wij als bestuur in 2020 de zoektocht voortzetten naar een nieuwe voorzitter voor de vereniging. Mocht u interesse hebben in deze taak of graag willen helpen op een andere manier ( zoals sponsors aanbrengen ) dan horen wij dat graag.

Want zonder geld , maar ook zonder vrijwilligers is er geen bestaansrecht voor een vereniging.

Proost op een gezond en sportief 2020 !!!

Elmar