Jeugddag

Zaterdag 17 juni was er de jeugddag. Gelukkig kon het doorgaan, want tot een week daarvoor waren er te weinig deelnemers aangemeld. Dat zou jammer zijn geweest, als het dit jaar niet was doorgegaan.

Helaas moeten we vaststellen dat er heel wat jeugd Kwadijk gaat verlaten. De meiden stoppen er mee, jeugd onder 17 vervalt. De jeugd onder 9 heeft het moeilijk en heeft nog wat spelers nodig, dus wie iemand weet , laat die zich aanmelden. Voor de jeugd onder de 17 is het jammer, dat vele spelers naar een andere club vertrekken. Ik wens ze veel plezier bij hun nieuwe club.

Maar laat ik het maar hebben over de jeugd(mid)dag. Er waren zes teams samengesteld, die een klein toernooitje gingen spelen. Tussendoor zouden er penalty’s genomen worden voor een bokaal , ook ouders konden zich hiervoor opgeven. De weersverwachting was weer uitstekend en iedereen had er zin in.

Voor aanvang werd er een bloemetje uitgereikt aan vertrekkende bestuursleden van de jeugdcommissie. Damanja stopt als bestuurslid, maar blijft wel aanwezig als algemeen lid en gaat het hoofdbestuur versterken. Verder werd er afscheid genomen van Robert, Marjorie en Anita. Zij werden bedankt namens de vereniging door Elmar. Nu was het tijd om met het toernooi te beginnen. Gelukkig zag ik , dat er wat vrijwilligers aanwezig waren, die de drankjes en hapjes gingen verzorgen. Weer een rustige dag voor mij, net als vorige week bij het sixentoernooi. Ik noem geen namen, anders vergeet ik misschien iemand, maar alle vrijwilligers deze twee zaterdagen, BEDANKT ! Als je maar genoeg vrijwilligers hebt, kun je zulke dagen organiseren.

Relaxed kon ik dus de wedstrijdjes bekijken en zag ik dat er fanatiek gevoetbald werd door oud en jong. De namen van de teams waren gerelateerd aan het dorp Kwadijk. De wedstrijdjes duurden een kwartiertje en het toernooi verliep voorspoedig. Er waren ook voor zover ik kon bekijken geen ernstige blessures bij de ouders, maar misschien op maandag wel wat spierpijn. Tussendoor werden de penalty’s genomen en was de sfeer uitstekend, ook door het lekkere zonnetje.

De winnaar van het toernooi werd het team ” Dorpsstraat ” . 2e werd ” Zeevang ” en op de derde plaats eindigde ” 1933 ” .

Bij de penalty’s gingen de prijzen bij de E/F naar :

1. Tom Jonk
  2. Gino hunsel
  3. Jelle Segers
  4. Jelle Wort
  5. Milan Koster

Bij de C/D naar :

1. Stein Temmink
  2. Ole de Heus
  3. Isabella Vos

Bij de 019 en ouders naar :

1. Michiel Kuipers
  2. Kjell Dreczko
  3. Thomas Boom

Zoals jullie kunnen zien heeft Mike Waaksma niet gewonnen.

Nu kon er lekker gegeten en gedronken worden en werd het een paar uurtjes erg gezellig op het terras. Hopelijk kan het aan het eind van het nieuwe seizoen weer georganiseerd worden.

Ik wens alle leden , vrienden en iedereen die Kwadijk aan warm hart toedraagt een fijne en mooie vakantie toe en tot volgend seizoen.

Harry Tiepel

P.S. als er nog foto’s zijn, mail naar htiepel@chello.nl