Jaap Doets-toernooi

Jaap Doets Sixentoernooi.
De voorbereiding van ons team verliep niet geheel vlekkeloos. Waren we nou wel of niet ingeschreven, ettelijke app ’s verder, bleken we met hetzelfde team onder twee verschillende namen ingeschreven te zijn. Dan maar weer één schrappen. De naam “ De Prutsers “ vervalt en het wordt  “ Geharrewar “ . U begrijpt hierna wel waarom. Het volgende probleem bleek het tenue te zijn, wat gaan we dragen ? Dat liep uiteen van witte broek, zwarte broek, blauw met witte vlekken ( nee, andere vlekken ) , wit shirt, blauw , roze en ga zo maar door. Alleen de kleur voetbalschoen bleek geen item. Later bleken we bijna allemaal zwarte schoenen te hebben, dus geen probleem. Gelukkig geen oogverblindende kleuren, maar ja, het is een team op leeftijd, dus dat zat wel goed.
Nou , hierbij dus het team, met een perfect gelijkende outfit.

Om negen uur al op weg om nog wat voorbereidingen te doen. Dat ik aankwam was Tidde al aanwezig met de vele etenswaren, die we die dag hoopten te verkopen. Effe een bakkie koffie en de rest van de organisatie druppelt ook binnen. Jeanette begint met de broodjes gezond. Ja, we hebben niet alleen vette happen. Eric gaat ook aan de slag in de keuken. Hij is vandaag één van de keukenprinsessen.
Het zonnetje schijnt ook lekker tussen de wolken door, dus het belooft een fraaie dag te worden.

Langzamerhand komen de teams binnen en worden de doelen door wat aangewezen vrijwilligers op de velden gezet. Er zijn drie velden uitgezet op het 1e veld. Alles gereed en Eric kan de dag openen.
Allereerst vertelt hij dat de toernooi-dag blijvend het Jaap Doets Sixentoernooi zal heten. Voor degenen, die geen lid van Kwadijk zijn, even een uitleg.
Jaap Doets was even oud als de club en 75 jaar lid en vrijwilliger, o.a bestuurslid, consul, veldbeheerder , lijnentrekker, spelend lid en Feyenoordfan, maar dat zij hem vergeven. Helaas is Jaap 13 mei j.l. overleden. Vandaar de naam van het toernooi.

Ons team hoeft niet gelijk aan de bak ofwel het veld op om de eerste wedstrijd te spelen. We hebben gelukkig drie wissels , later komen er nog twee bij, dus we kunnen voluit gaan en volop wisselen, als je alles hebt gegeven.
Dan zijn wij aan de beurt. We zien de tegenstander die beduidend jonger is dan wij, dus dat zal een moeilijke opgave worden om te winnen. Inderdaad komen we niet veel bij hen in de buurt van hun keeper. Zij daarentegen nemen ons doel flink onder handen. Martin, onze keeper, heeft nog wel een bal klem tussen zijn knieën , maar daarna is hij een paar keer tevergeefs op zoek naar de bal. Het wordt, geloof ik 4-0 en wordt het al moeilijk om ’s-middags de finale te spelen.
De tweede wedstrijd komen we op een 1-1 stand, maar als er omgeroepen wordt , “ nog 2 minuten “
lopen we toch nog tegen een 3-1 eindstand aan.
Zullen we vandaag nog punten halen ? Ja hoor, we spelen daarna twee wedstrijden met 2-2 gelijk.
In de laatste wedstrijd stonden we 2-1 voor , maar weer worden de laatste 2 minuten ons fataal. Weer geen winst.
Dan als ik eindelijk aan het bier ga, er vanuit gaande dat we klaar zijn, hoor ik dat we nog een wedstrijd moeten spelen. Aangezien we vijf wissels hebben laat ik deze wedstrijd aan me voorbij gaan. En laat ons team nou net die laatste wedstrijd na een 0-2 achterstand met 3-2 winnen. Ik ben er echter niet minder blij mee.

Hierna gaan de beste teams verder voor de eerste prijs en kunnen wij relaxed in het zonnetje gaan zitten . Ook tijd om een lekker portie saté te eten. De koks hebben het al de hele middag druk en het eten smaakt goed. Ook de dames achter de bar kunnen geen moment even rustig aan doen. Dankzij deze vrijwilligers draait de kantine als een tierelier. De opbrengst is ook boven verwachting.
Als ik later de bardienst overneem, is er ook van alles uitverkocht.

Hieronder is de eindstand van het toernooi te lezen :
Heren :
1. VV ’t Katertje
2. FC Paardenbloem
3. Bakkies
4. Serenity
5. Junior maffia
6. #free Youri
7. FC de Gieter
8. Vestigingsdirecteuren
9. Geharrewar ( mijn team )
10. Buck’s Angels
11. Dibbs Wissel

Mix-teams
1. Chaos
2. Lam Lolly’s
3. Seadog United

Om zeven uur is het tijd voor de laatste ronde en gaat iedereen huiswaarts. Vele handen maken licht werk en alle rotzooi wordt opgeruimd.
Al met al is het een mooie en leuke dag geworden en is er gelukkig geen wanklank te horen geweest.

Persoonlijk vind ik het jammer, dat er de laatste wedstrijden met bier in de hand gevoetbald wordt , dat is toch niet nodig. Er is al genoeg naar binnen gewerkt en die laatste twaalf minuten, die je speelt kan je toch nog wel even zonder.
Misschien een punt van orde voor het volgende toernooi, dat vanaf dit jaar vast op de agenda moet komen te staan.

Alle medewerkers, ook de dames achter de wedstrijdtafel, die deze dag tot een succes hebben gemaakt, wil ik ook namens het bestuur bedanken voor hun inzet om deze dag succesvol te laten verlopen.

Na een lange dag lig je dan zo op de bank.

Harry.